Plan vrijblijvend afspraak

Blog

  • Met de volgende tips zorg je ervoor dat je onderneming schaalbaar is, jij op de hoogte blijft van wat er speelt en je klaar bent voor verdere groei. Blijf op de hoogte van de markt Wil je je klanten goede producten en/of diensten aan kunnen blijven bieden, is het zaak goed op de hoogte te blijven van de markt waarin je je bevindt. Kijk op welke manier jij je kan onderscheiden, zodat je kop boven het maaiveld uitsteekt. Investeer zo vaak als nodig  in nieuwe en verbeterde producten en diensten om je

  • Je medewerkers klaarmaken voor groei: snappen ze het, willen ze het en kunnen ze het? Waarbij ‘het’ staat voor hetgeen jij met jouw bedrijf wil bereiken. Met de volgende tips zorg je ervoor dat je onderneming schaalbaar is en jij en werknemers klaar zijn voor verdere groei. Capaciteit Om je bedrijf op te kunnen schalen is voldoende capaciteit nodig en wil je die ook aan kunnen passen als de omstandigheden daarom vragen. Ben je met jouw bedrijf in staat om de snelgroeiende vraag naar producten en/of diensten aan te kunnen? Hoe is de

  • Wanneer je een eigen bedrijf start, streef je naar groei en succes. Wanneer je onderneming groeit, is het belangrijk dat de winst met de omzet meegroeit. Maar hoe zorg je ervoor dat je dit gaat realiseren? Hoe zorg je er daarbij voor dat je bedrijf gezond blijft in deze (door)groeifase, jij jezelf niet voorbij loopt en je werknemers gemotiveerd blijven? Met de volgende tips zorg je ervoor dat je onderneming schaalbaar is en klaar is voor verdere groei. Stel je visie in op schaalbaarheid Wat bedrijfsgroei voor jou en je onderneming betekent,

  • Een groeiend bedrijf betekent hard werken als ondernemer. Je hebt inmiddels een aantal werknemers en die willen op vakantie. Ook jij hebt behoefte aan even opladen van het werk. Kun je zomaar even weg? Hoe regel je dat op kantoor en hoe zit dat met je klanten? Deze maand behandelen we de ondernemersvraag: "Mijn werknemers gaan op vakantie, maar wanneer kan ik als ondernemer ook even weg?" Erwin van Eck, partner bij Thexton Armstrong, beantwoordt de vraag voor je. Volgens hem moet je altijd op vakantie kunnen. “Het is een kwestie van

  • Wanneer je de onderneming wilt laten groeien, loop je tegen verschillende obstakels aan. Zo kan het zijn dat je klanten of je doelgroep je moeilijk weten te vinden. Of dat je ze verliest aan concurrenten, omdat ze niet zien waarom ze per se bij jou moeten zijn voor bepaalde producten of diensten. Deze maand behandelen we de ondernemersvraag: "Hoe zorg ik ervoor dat mijn doelgroep mijn toegevoegde waarde ziet?" Partner Joris van Unen beantwoordt deze maand de vraag voor je. “Je moet eerst goed weten wie je doelgroep is. En vervolgens achterhalen

  • Als ondernemer start je een bedrijf vanuit een bepaald idee en bijbehorend persoonlijk doel. Je speelt in op een behoefte vanuit de markt waar je een potentiële oplossing voor hebt gevonden. Maar wat doe je als je onderneming onvoldoende van de grond komt? Als de omzet toch niet zo hard stijgt als je had gehoopt? Hoe laat je zien wat jouw toegevoegde waarde is aan je doelgroepen? Deze maand behandelen we de ondernemersvraag: Hoe zet ik mijn bedrijf sterker in de markt? Michiel van de Watering, partner bij Thexton Armstrong, beantwoordt de

  • Als ondernemer start je een bedrijf vanuit een bepaald idee en bijbehorend persoonlijk doel. Je speelt in op een behoefte vanuit de markt waar je een potentiële oplossing voor hebt gevonden. Maar wat doe je als je onderneming onvoldoende van de grond komt? Als de omzet toch niet zo hard stijgt als je had gehoopt? Hoe laat je zien wat jouw toegevoegde waarde is aan je doelgroepen? Deze maand behandelen we de ondernemersvraag: "Hoe zet ik mijn bedrijf sterker in de markt?" Michiel van de Watering, partner bij Thexton Armstrong, beantwoordt de

  • Bij het runnen van een onderneming komt veel kijken. Zeker als die zich in de groeifase bevindt. Je klantportefeuille neemt toe, je team groeit, je krijgt te maken met het aansturen van mensen. Ondertussen wil jij je social media up to date houden, nieuwe klanten benaderen en zicht houden op je financiële situatie. Je bedrijf groeit, maar groei je zelf mee? Wat doet deze groei met jou als persoon? Welke leider of manager wil je zijn? In de drukte van alledag schiet tijd voor jezelf er als een van de eerste

  • Speel jij met de gedachte je bedrijf te verkopen? Dan ben je daar niet uniek in! Het aantal ondernemers dat binnen twee jaar het bedrijf denkt te verkopen, is binnen een jaar gestegen van 9% naar 20%. Bijna de helft (47%) zegt open te staan voor verkoop bij een goed bod. Dat blijkt uit de jaarlijkse Bedrijfsovername-Monitor, die is uitgevoerd in opdracht van Marktlink Fusies & Overnames. Maar ja, waar begin je? Afgelopen jaar behaalde ik mijn diploma Register Adviseur Bedrijfsopvolging. De eerste de beste lesdag herinner in me nog goed.

  • En? Ben je bezien vanuit de huidige omstandigheden het jaar toch goed begonnen? Het is alweer eind januari en dat betekent dat we nog 10 (tien) maanden te gaan hebben om onze doelen te bereiken. Misschien denk je, “Hoezo nog maar 10?”. Dat komt omdat bij heel veel bedrijven de maanden juli en augustus maar voor de helft tellen, of omdat het na november wel zo’n beetje klaar is. Dus volop de schouders eronder om met jouw team jouw klanten zo goed mogelijk te voorzien van jouw geweldige producten en diensten.

  • Het afgelopen jaar was er natuurlijk één om snel te vergeten. Gelukkig zijn de meeste ondernemers alweer volop bezig met de toekomst. Hoe ga jij eigenlijk 2021 plannen nu de lockdown er nog steeds is? In dit artikel geven we je graag concrete adviezen om dit zo goed mogelijk te doen. Kijk wat het effect van corona op jouw marktsegment is Elk marktsegment is getroffen door Corona, echter sommige markten (bijvoorbeeld ICT) hebben geen dip gehad en zijn juist gegroeid. Er zijn ook marktsegmenten waar de pandemie er ontzettend inhakt, waarvan de

  • Het zijn rare tijden. De ene ondernemer kan het werk niet aan en sluit 2020 af met een recordomzet. De andere ondernemer vraagt zich af of hij de komende maanden de rekeningen nog wel kan betalen. Helemaal nu met de nieuwe maatregelen. De invloed van corona op ons leven zowel als ondernemer en als mens is enorm. Kijk alleen al naar de ‘woorden van 2020 van Van Dalen”. Ongelofelijk, 85% is direct gelinkt aan de gevolgen van corona. Wat betekent dit voor de gemoedsrust van ondernemers? Sentiment Als ‘ondernemer onder de ondernemers’

  • Van vakspecialist naar ondernemer: het is een overgang die vele valkuilen kent. Toch bereiken ons vooral de succesverhalen, want de druk om succes uit te stralen is groot. Uit onderzoek van Thexton Armstrong blijkt echter dat bij 9 op de 10 MKB-bedrijven winst weglekt, gemiddeld negen procent van de totale omzet. “Heel begrijpelijk, maar ook zonde”, aldus Michiel Smudde. Een gesprek over ondernemen als topsport, sociale druk en de rol van Thexton Armstrong. Van 26 tot en met 30 oktober organiseert Thexton Armstrong de Winstlekkageweek, om aandacht te vestigen op het

  • Elke ondernemer verkoopt graag en het liefst zo veel mogelijk. Hij laat geen gelegenheid onbenut om te vertellen hoe goed zijn dienst of product is, wat de voordelen ervan zijn, wat je er allemaal mee kunt bereiken. De klant kan eigenlijk niet zonder, en hij is wel gek als-ie deze schitterende aanbieding aan zich voorbij laat gaan! Maar er is één probleempje: zit de klant wel op dat product of die dienst van jou te wachten? Zie hier in een notendop het probleem waar veel ondernemers tegenaan lopen. Veel tijd en

  • Subsidies. Een woord dat ons MKB’ers als muziek in de oren klinkt, zeker in deze tijden. Wist je dat er speciaal voor het MKB maar liefst 131 subsidiepotten en potjes zijn? Je leest het goed: 131, met allemaal hun eigen regeling, beoordelingscriteria en indienprocessen. Het vereist zo ongeveer fulltime commitment en een volledige fte om alle kansen in de gaten te houden. Tijd die jij als ondernemer vaak niet vrij kunt of wilt maken. De aanvraag is vaak al zo ingewikkeld dat de uitkomst te onzeker is om er verantwoord tijd

  • Natuurlijk is er een tijd na corona, net zo goed als dat de aarde blijft doordraaien. Daar hoeft niemand aan te twijfelen. Maar hoe treed je die tegemoet, hoe bereid je je als ondernemer daarop voor? Hoe zorg je ervoor dat je straks weer full swing zaken kunt doen? Dan moet je nu even bijsturen. Dikke muur Covid-19 heeft zich voor het bedrijfsleven opgeworpen als een hoge, driedubbel dikke muur die uit de mist opdoemt. Niemand zag die muur staan, hij werd ook niet aangegeven op je navigatiesysteem. Maar hij staat er wel opeens. Als je niets

  • Moet je als ondernemer vooral grote klanten aan je proberen te binden? Elke ondernemer zal in eerste instantie volmondig ‘ja’ zeggen. Grotere klanten geven meer omzet, minder factuurtjes, grotere winsten… toch? Niet altijd. We leggen een paar valkuilen bloot zodat jij er niet in hoeft te trappen. De druk van de grote klant Als een grote klant jou zaken gunt, wil hij er wel wat voor terug hebben. Vaak is dat gewoon korting. ‘Ik zorg voor een paar ton omzet, dus kan er best wat van de prijs af.’ Je bent al