Plan vrijblijvend afspraak

Blog

Dave van Keijsteren: Visie over 5 jaar

over 5 jaar nog steeds competitief

over 5 jaar nog steeds competitief

Zijn vader had een groothandel in gewasbeschermingsmiddelen, zaaizaden en meststoffen en leverde aan agrarische klanten. Die hadden behoefte aan ongediertebestrijding en zo ontstond in 1991 ZUNGO ongediertebestrijding. Tegenwoordig ZUNGO Pest Control. Dave van Keijsteren nam in 2014 het bedrijf over. ZUNGO heeft een landelijke dekking in diverse sectoren en voorkomt bij klanten schade door plaagdieren. Dave en zijn team doen dit door periodieke inspecties en advisering. Als er toch plaagdieren worden geconstateerd grijpt ZUNGO snel in om verdere schade te voorkomen. 

Dave: “Inmiddels heeft ZUNGO Pest Control 22 medewerkers. Samen met mijn team werk ik voor de (voedingsmiddelen)industrie, overheid, onderwijs, zorg, horeca, retail, tuinbouw, veehouderij, vastgoedonderhoud, logistieke dienstverleners en particulieren. Meestal doen we 8 inspecties per jaar bij onze klanten. We inspecteren dan de hele locatie en vragen of medewerkers signalen van plaagdieren gezien hebben. We adviseren onze klanten hoe ze problemen kunnen voorkomen. Omdat wij het gedrag van ieder plaagdier kennen weten we precies waar we op moeten letten. Denk bij muizen aan gaten in het pand en voedselbronnen, maar ook aan goederen die via transport binnenkomen. Muggen voorkom je door stilstaand water in de omgeving te vermijden en fruitvliegjes door prullenbakken tijdig te legen. Dat is iets wat snel vergeten wordt, bijvoorbeeld als de schoonmaker twee weken op vakantie is.”

“Ik stond er met ZUNGO Pest Control goed voor, het is een mooi bedrijf. Maar ik vond ook dat er voldoende verbeterpotentieel was. Daarom adviseert mentor Koen Berghuis van thexton armstrong mij sinds enkele jaren. Daardoor heb ik maandelijks een sparringpartner met ervaring vanuit een ander perspectief en een groot netwerk en dat is fijn. Zo heb ik meer inzicht en structuur om verbeterpunten op te pakken. We maken stap voor stap verbeterslagen.”

Hoe staat je bedrijf er nu voor?

“Het mooiste is als een klant zegt dat hij door onze samenwerking geen overlast van plaagdieren heeft. Over het algemeen zijn klanten heel tevreden. We hebben een hoog serviceniveau, maar ik vind dat het over de hele linie opvolgen van meldingen nog beter kan. Verder wil ik de voordelen van kleinschaligheid zoals snel schakelen, korte lijnen en flexibiliteit blijven behouden, ook nu ZUNGO groeit.”

Wat ga je precies doen de komende jaren?

“De markt verandert en onze klanten ook. Voorbereid zijn op de toekomst betekent continu alert blijven op dingen die gebeuren, vooruitlopen op ontwikkelingen en bezig zijn met digitalisering en slimmere technieken. Als een klant plaagdieren constateert moeten wij de goede stappen zetten. Snelheid is belangrijk om de schade voor de klant te beperken. Dat blijven we verbeteren. Daarnaast zetten we in op  kwaliteitsverbetering door medewerkers goed op te leiden en steeds bij te scholen. We streven naar een omzetgroei van 10% per jaar.”

Wat heeft ZUNGO Pest Control over 5 jaar bereikt?

“Dan zijn we nog steeds competitief in de markt. Over 5 jaar heeft ZUNGO 30 medewerkers en is de omzet 50% hoger met bijbehorend resultaat. Het opvolgen van overlast is nog steeds op hoog niveau, bij signalering van plaagdieren staan we zo snel mogelijk bij de klant op de stoep. Verder is de efficiency van de rijroutes van medewerkers geoptimaliseerd.”

Wil jij eens praten en sparren met een mentor van thexton armstrong over jouw onderneming en processen?
Vul het formulier in op onze site, of mail je gegevens naar [email protected] of bel 036-2340 185. We nemen dan contact met je op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking.