Hoe volg je het succes van jouw bedrijfsplan?
En? Ben je bezien vanuit de huidige omstandigheden het jaar toch goed begonnen? Het is alweer eind januari en dat betekent dat we nog 10 (tien) maanden te gaan hebben om onze doelen te bereiken. Misschien denk je, “Hoezo nog maar 10?”. Dat komt omdat bij heel veel bedrijven de maanden juli en augustus maar voor de helft tellen, of omdat het na november wel zo’n beetje klaar is.
Dus volop de schouders eronder om met jouw team jouw klanten zo goed mogelijk te voorzien van jouw geweldige producten en diensten. Ik had ook drie aparte blogs kunnen schrijven:
- voor bedrijven die keihard geraakt worden door Covid 19,
- voor bedrijven die er niet heel erg veel last van hebben,
- voor bedrijven die nog nooit zoveel vraag hebben meegemaakt.
Inderdaad, in feite zijn dit drie scenario’s waar elk bedrijf rekening mee moet houden. In welk van bovenstaande categorieën je ook valt, daarbinnen kan jouw bedrijfsplan alsnog leiden tot slechte, gemiddelde of goede resultaten.
Vrijwel al onze klanten zijn blij dat we ze niet opzadelen met een lijvig bedrijfsplan. Soms is zo’n plan ooit gemaakt voor aandeelhouders of financierders, maar zelden heeft de ondernemer in kwestie er veel aan gehad of mee gedaan. Vandaar dat we al eerder van harte hebben aanbevolen om een kort, pragmatisch en voor ieder begrijpelijk jaarplan te maken. Een plan met heldere doelstellingen die samen met je team zijn opgesteld en vooral een plan dat onder handbereik ligt.
Wil jij eens vrijblijvend in gesprek met een mentor van thexton armstrong ?
Laat dan je gegevens achter via E: [email protected] of T: 036- 23 40 185 en dan nemen wij contact met je op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking.